382511 weave%20rotterdam f0c2fb large 1616054101

Mijndomein neemt softwareontwikkelaar Weave over

Lelystad, 18 maart 2021 - Softwareontwikkelaar Weave is per 15 februari 2021 volledig overgenomen door Mijndomein. Deze strategische overname stelt Mijndomein in staat om haar ambities als aanbieder van platformen voor shared hosting, smart energy en shared mobility te versnellen. Daarnaast blijft Weave actief als technisch ontwikkelpartner voor externe opdrachtgevers.

Het Rotterdamse Weave richt zich volledig op cloud-native softwareontwikkeling voor uiteenlopende klanten. Het bedrijf is in 2019, bij de uitreiking van de FD Gazellen, door Het Financieele Dagblad uitgeroepen tot snelst groeiende softwarebedrijf van Nederland. Ook in 2020 heeft Weave de groei weten door te zetten.

Mijndomein, bij het publiek vooral bekend vanwege domeinnaamregistratie en eenvoudig te bouwen websites voor kleine ondernemers, richt zich in toenemende mate ook op transities in markten van energie en mobiliteit. Weave is daarbij al jarenlang een vaste partner op het gebied van softwareontwikkeling.

“Eén van onze belangrijkste speerpunten is dat wij impact willen maken met de software die wij ontwikkelen. De recente overname door Mijndomein stelt ons in staat om met onze kennis van technologie ook de komende jaren actief bij te dragen aan de grote ambities van Mijndomein als platformbedrijf. Tegelijkertijd blijft Weave autonoom opereren en andere klanten bedienen,” aldus Stephan Plat, algemeen directeur van Weave.

Henri de Jong, medeoprichter van Mijndomein, zegt: “Mijndomein werkt al jaren succesvol samen met Weave en heeft sinds begin 2019 al een minderheidsbelang in de organisatie. We zijn onder de indruk van de kennis en kunde van de ontwikkelteams van Weave en zijn dan ook erg blij dat Weave volledig onderdeel van Mijndomein wordt.”

Algemeen directeur Stephan Plat en technisch directeur Peter-Jan Karens blijven bij Weave actief in hun huidige functies.