Online boodschappen doen bij lokale ondernemers

Mijndomein ondersteunt Nijmeegse ondernemers met nieuw winkelplatform Mijnwinkel

Nijmegen, 10 november - Mijndomein introduceert vandaag Mijnwinkel.nl: een online winkelplatform waar je lokale producten bij winkels uit de regio kunt bestellen. Met het platform ondersteunt Mijndomein alle lokale ondernemers in corona tijd. Bestellingen worden dezelfde dag nog bezorgd door duurzame bezorgdienst Velocity Fietskoeriers, of kunnen worden opgehaald bij de winkel.

Winkelstraten zijn leeggelopen en ondernemers zien hun omzet al maanden dalen. En met de nieuwe corona maatregelen is het keerpunt nog niet in zicht. Mede daarom besloot Mijndomein een online winkelstraat op te zetten voor lokale ondernemers: “Zo kunnen ondernemers hun producten verkopen en kunnen consumenten veilig vanuit huis gemakkelijk producten zoeken en bestellen. Met Mijnwinkel willen we vooral de lokale ondernemers steunen, zodat zij online niet hoeven op te boksen tegen giganten zoals Amazon en Bol.com,” zegt Marcel van Offeren, die de operatie van Mijnwinkel overziet. Mijnwinkel is inmiddels gestart met het aansluiten van winkeliers op de online winkelstraat.

Lokale ondernemers zichtbaar maken

Ugur Avci, eigenaar van Maters Groentespeciaalzaak, is blij met de komst van het online winkelplatform en vindt het een mooi initiatief om lokale ondernemers zichtbaar te laten blijven: “Het is de laatste maanden een stuk rustiger in de winkel. Mijnwinkel is een mooie manier om toch de klant te kunnen bereiken. Voor vaste klanten die kampen met gezondheidsproblemen of door hele huidige situatie niet volledig senang zijn met het winkelen in de winkelstraten kan dit ook als uitkomst werken.”

Winkeliers kunnen eenvoudig deelnemen

Mijnwinkel streeft naar de keten zo lokaal mogelijk te houden. Het motto is dan ook ‘samen onafhankelijk’. Zo krijgen lokale winkeliers een online winkel, worden de bezorgkosten doorgegeven aan de lokale bezorgers en beheert een lokale citymanager alles op de locatie en houdt de kwaliteit van het aanbod en de bezorging hoog.

Winkeliers in Nijmegen die op zoek zijn naar extra omzet en klanten, kunnen zich eenvoudig bij het platform aansluiten via mijnwinkel.nl/winkel-aanmelden. In een aantal simpele stappen zorgt Mijnwinkel ervoor dat een assortiment van producten van de winkelier op het online platform beschikbaar komt. Tevens verzorgt Mijnwinkel de marketing rondom het platform en de producten, zodat winkelend publiek het platform weet te vinden.

Bezorging

Wanneer een bestelling voor 14.00 uur wordt geplaatst, worden de producten dezelfde dag nog bezorgd. Er is geen minimum bestelbedrag en de bezorgkosten zijn standaard €3,95. Voor iedere extra winkel komt daar €1,00 bovenop. Bestel je bij twee winkels, dan zijn de bezorgkosten €4,95. Mijnwinkel bezorgt in Nijmegen, Lent en Oosterhout (gemeente Nijmegen), met uitzondering van de wijken Dukenburg, Lindenholt, Hatert en Neerbosch-Oost en in het dorp Oosterhout. Deze buurten worden mogelijk later aan het bezorggebied toegevoegd.

Openingsactie

Om te vieren dat Mijnwinkel.nl vandaag start, betalen de eerste 100 klanten van het online platform geen basisverzendkosten. Nieuwe winkeliers kunnen zich tijdelijk kosteloos aansluiten.