Stormloop op puntHolland domeinnamen bij Mijndomein

LELYSTAD, 27 maart 2018 – In de eerste 2 uur na bekendmaking van de nieuwe domeinextensie .holland, schreven maar liefst 500 mensen zich in. De teller loopt elke dag verder op. Begin april krijgen de inschrijvers een seintje, want dan start de voorregistratie.

276131 kim%20puntholland%202560x1440%20pers 3e76be large 1522049471

Joost van Rooij, Marketing Manager Mijndomein is blij over de populariteit van puntHolland. “We hadden zeker interesse verwacht, maar zoveel enthousiasme is wel erg gaaf”. Kim Holland mag de allereerste domeinnaam registreren onder kim.holland en vindt het logisch dat puntHolland nu al zo populair is: “Een .holland is makkelijk te vinden en is gelijk internationaal. We zijn natuurlijk trots dat we als Hollanders zo vrij zijn en dat mogen we ook laten zien”.

Typisch Hollands is populair

Ikhouvan.holland, madein.holland en from.holland. Domeinnamen die echt met Holland te maken hebben, zie je vaak voorbij komen. Dat blijkt uit een snelle scan van domeinnamen die al zijn aangemeld. Typisch Hollands eten is ook in trek. Een snackbarketen heeft bijvoorbeeld bitterbal.holland en frikandel.holland op het wensenlijstje staan. Stroopwafel.holland, koekjebijdekoffie.holland en hagelslag.holland zijn ook al aangemeld.

Toerisme springt ook op .holland

Ook de toeristische sector reageert positief op de nieuwe domeinextensie. Holland is vaak bekender bij toeristen dan The Netherlands. Domeinnamen als tulips.holland, biketours.holland, holidayin.holland en andere toeristische toespelingen, ze komen allemaal voorbij.

Herinnering instellen

Vanaf april kan iedereen die interesse heeft een domeinnaam voorregistreren. Mensen die interesse hebben, kunnen nu alvast op mijndomein.nl/holland een herinnering instellen. Zij krijgen dan per e-mail een melding zodra de voorregistratie voor .holland van start gaat.

Meer informatie staat op mijndomein.nl/holland.