Mijndomein lanceert nieuwe Esports competitie in Nederland

Winnende team ontvangt €5000 en ticket naar China

Lelystad, 11 oktober 2017 - Mijndomein, bekend van hosting, domeinnamen en private lease, lanceert een nieuwe CS:GO Esports competitie in Nederland genaamd Mijndomein Masters. Hiermee wil Mijndomein het voor gamers in Nederland makkelijker maken de aansluiting te vinden bij de internationale top. Het toernooi is vanaf 2 november wekelijks live te zien op Fox Sports en Twitch.tv. De totale prijzenpot bedraagt €7000 voor de nummers één, twee en drie.

"Esports is een bewezen markt"

Met wereldwijd ruim 150 miljoen kijkers en in Nederland al een miljoen mensen met interesse in Esports, groeit de populariteit snel. Ook onder klanten van Mijndomein groeit de interesse. "Esports is internationaal een bewezen markt. Alleen in Nederland ontbrak het aan een goede competitie. Mijndomein zet hiermee een nieuwe standaard voor Esports in Nederland en geeft gamers eindelijk het podium dat ze verdienen.", aldus Leon van der Kolk namens Mijndomein.

261251 mdmastersesportshouse 29beb2 original 1507639372

Winnaar naar China

Voor het eerst mag een Nederlands team meedoen aan een grote internationale Esportscompetitie. De winnaar van Mijndomein Masters krijgt namelijk een ticket naar China om mee te doen aan de World Cyber Arena (WCA).  Met een prijzenpot van 289.000 dollar en meer dan 10.000 spelers uit meer dan 60 landen is de WCA een van de grootste Esportstoernooien ter wereld.

Esportshouse

Mijndomein Masters is een initiatief in samenwerking met het Esportshouse 010 en Gaming First. Het Esportshouse 010 is een unieke locatie in de oude gaskoepels in Rotterdam die in samenwerking met de gemeente Rotterdam exclusief word ingezet voor Esports. Mijndomein Masters is de eerste officiële competitie in het vernieuwde Esportshouse 010.

Inschrijven

Inschrijven kan tot 22 oktober via https://masters.mijndomein.nl. De beste 8 teams nemen het uiteindelijk wekelijks tegen elkaar op in de Mijndomein Masters.