Mijndomein zet in op Esports door samenwerking met Asterion

LELYSTAD, 26 juni 2017 - Mijndomein en Asterion gaan samenwerken om Esporters in Nederland naar een hoger niveau te brengen. Het sponsorship laat zien dat Esports zich hier razendsnel ontwikkelt: Mijndomein is namelijk het eerste bedrijf zonder directe link met Esports dat een Nederlandse Esports organisatie ondersteunt.

“Esports wordt steeds populairder, ook onder de klanten van Mijndomein”, zegt Leon van der Kolk, marketeer bij Mijndomein. “We zijn dan ook erg blij dat we samen met Asterion Esports in Nederland een boost kunnen geven.”

Foto: Amsah (rechts op de foto), progamer voor Asterion.

Foto rechts: Asterion en Mijndomein tekenen overeenkomst. Vlnr: Thomas Duitsch (Esports director Asterion), Amon Havers (Managing Director Asterion), Henri de Jong (eigenaar Mijndomein), Leon van der Kolk (Marketeer en aanjager Esports Mijndomein).

Populariteit Esports

De populariteit van Esports groeit snel. Uit recent onderzoek blijkt dat Nederland ongeveer een miljoen mensen telt met interesse in Esports. Dat zijn vooral jongeren en volwassenen tot 35 jaar. Wereldwijd trekt Esports ruim 150 miljoen unieke kijkers. De komende jaren zal de Esports-markt snel verder groeien, is de verwachting.

Met het sponsorship van Mijndomein is Asterion in staat een professionaliseringsslag te maken. Amon Havers, managing director van Asterion: “Wij willen Esports in Nederland en in Europa groot maken. Goed dat Mijndomein inziet dat Esports ook topsport is. We grijpen deze kans met beide handen aan om gezamenlijk een hoger niveau te bereiken.”

Kans krijgen

Mijndomein kijkt altijd naar nieuwe markten en mogelijkheden. Eigenaar Henri de Jong: “We geven nieuwe initiatieven graag een kans. Asterion is een nieuw bedrijf dat op een nieuwe markt opereert, daar zijn we graag bij betrokken.”

Naast de sponsorovereenkomst met Asterion gaat Mijndomein aan de bredere ontwikkeling van de Nederlandse Esportsmarkt werken. Zo wil Mijndomein het voor iedere gamer in Nederland mogelijk te maken om de aansluiting naar de (Europese) top te maken. Dat kan door drempels weg te nemen en de zichtbaarheid te vergroten.

Over Asterion

Asterion startte in 2015 met als doel getalenteerde Esporters en teams te helpen groeien. De organisatie is uitgegroeid tot de grootste in de Benelux, met Europese toppers in huis en actief in meerdere games. Zo speelt Amsah voor Asterion Super Smash. Mede door de samenwerking met Mijndomein heeft Asterion Starcraft 2 topspeler HarsteM aangetrokken.

Sinds de start als internetbedrijf in 2003 is Mijndomein uitgegroeid tot een bedrijf dat actief is op het gebied van domeinregistratie, webhosting, private lease. Om de private lease-activiteiten te financieren geeft Mijndomein zelf obligaties uit. Het bedrijf richt zich als challenger op markten waar traditionele partijen de dienst uitmaken. Door in de bedrijfskolom grote stappen over te slaan, complexe zaken te vereenvoudigen en de klant online te bedienen, biedt Mijndomein betere service tegen een eerlijke prijs.

Einde persbericht

Neem voor vragen contact op met:

Mijndomein

Leon van der Kolk, marketeer